Wachten in een automatisering uitgelegd | Winst met ActiveCampaign
Wachten in een automatisering uitgelegd

Wachten in een automatisering uitgelegd

Een terugkerende vraag is wat de werking van een tijdslimiet is in een wachtactie in een automatisering. In deze tip ga ik daar verder op in.
boek in 10 stappen effectieve e-mailmarketing ontmaskerd
Mijn boek helpt jou in 10 simpele stappen om jouw e-mailmarketing op orde te brengen.
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Voorwaarden en werkstroom

    Binnen een automatisering kun je, zoals je waarschijnlijk al weet, allerlei voorwaarden instellen om zo te bepalen hoe een contact door je automatisering heen gaat.
    In de categorie ‘voorwaarden en werkstroom‘ bestaat de voorwaarde ‘wacht‘.

    winst met activecampaign wacht voorwaarde

    Wacht

    De wachtactie pauzeert de automatisering voor het contact bij deze stap. Je kunt aangeven hoe lang een contact moet wachten voordat het contact doorgaat met de volgende stap in de automatisering.

    winst met activecampaign selectie wacht

    Er zijn twee soorten wachtacties:

    Een bepaalde tijd wachten

    winst met activecampaign selectie wachtvoorwaarde bepaalde tijd

    Contacten wachten in deze stap gedurende een periode die je opgeeft en gaan daarna door met de volgende stap in de automatisering. 

    1. standaard scherm na selectie wachten op
    2. Alle opties die je kunt kiezen bij wachten op

    Contacten wachten in deze stap gedurende een periode die je opgeeft bij de opties (bovenstaand plaatje 2)  en gaan daarna door met de volgende stap in de automatisering.

    TIP

    Ik gebruik aan het einde van de automatisering, voor de actie einde automatisering altijd een wachttijd van 300 dagen, zodat ik rustig kan nadenken of ik nog extra stappen of e-mails wil toevoegen. Zo blijven de contacten in de automatisering zitten. Mocht ik later nog een actie toevoegen dan wijzig ik de 300 dagen in 5 minuten en dan gaat iedereen naar de volgende stap.

    Wachten tot aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan

    Contacten wachten in deze actie totdat aan bepaalde voorwaarden is voldaan, bijvoorbeeld tot een bepaalde datum en/of tijd. Er zijn heel veel mogelijkheden die hier gebruikt kunnen worden.

    Wacht voorwaarden maak je met de selectie opties die worden aangeboden worden gecreëerd met de editor (zie onderstaand plaatje). 

    winst met activecampaign wachten voorwaarden selecteren

    Tijdslimiet

    Daarnaast heb je de mogelijkheid om een tijdslimiet in te stellen voor hoe lang een contactpersoon in deze actie wacht als deze niet voldoet aan de voorwaarden om door te gaan.

    Door een tijdslimiet op te nemen, zorgt dat ervoor dat een contactpersoon in die stap zal wachten totdat ze voldoen aan de voorwaarden om te worden vrijgegeven OF totdat ze die tijdslimiet bereiken. Dus als de tijdslimiet eerder wordt bereikt dan de voorwaarden gaat het contact op dat moment verder in de automatisering.

    Vragen?
    Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze tip, laat het mij onderstaand weten.

    0 0 stem
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    6 Reacties
    nieuwste
    oudste Meest op gestemd
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Paul

    Dag Jan,

    Als mensen zich inschijven voor een workshop, dan komen ze terecht in een automation en ontvangen ze een herinneringsmail twee dagen voor aanvang. Daarvoor stel ik een ‘wacht tot die datum’ in. Wanneer mensen zich nu inschrijven ná deze wachtdatum, dus bv. 1 dag voor aanvang, blijven ze steken in de automation bij deze wachtvoorwaarde. Ze ontvangen dan niet meer de mails die later nog ingeprogrammeerd zijn. Hoe kan ik dit oplossen?

    Paul

    Dank voor je snelle antwoord, Jan.

    Ik kan dan bij tijdslimiet echter alleen een aantal dagen instellen en niet een datum.

    Tijdslimiet.jpg
    Paul

    Ik vond deze pagina en heb de automation van AC kunnen downloaden. https://www.activecampaign.com/marketplace/recipe/writing-workshop-series/confirm.

    Is de goal dan de aanvangsdag van de workshop?

    Ja, ik wil ook de wekelijkse Maandag ActiveCampaign Tip ontvangen

    6
    0
    Ik ben heel benieuwd naar jouw mening, laat je een reactie achter?x
    ()
    x