Ongewenste inschrijvingen op je opt-in formulier | Winst met ActiveCampaign
Winst met ActiveCampaign Ongewenste inschrijvingen op je opt-in formulier

Ongewenste inschrijvingen op je opt-in formulier

Steeds vaker komen er aanmeldingen in je lijst van bots. Geautomatiseerde inschrijvingen op je formulieren. Er zijn een aantal opties om dat tegen te gaan, hoewel 100% waterdicht in dit geval niet bestaat.
boek in 10 stappen effectieve e-mailmarketing ontmaskerd
Mijn boek helpt jou in 10 simpele stappen om jouw e-mailmarketing op orde te brengen.
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    De laatste tijd krijg ik steeds vaker de vraag hoe het kan dat er ongewenste inschrijvingen zijn op een opt-in formulier en hoe je dat kunt voorkomen.

    De ongewenste inschrijvingen zijn de zogenaamde bots die worden gebruikt om pogingen te doen om op die manier informatie of zelfs toegang te krijgen tot je gegevens.
    Normaal zal dat niet snel gebeuren, als je tenminste je beveiliging op orde hebt.

    Hoe voorkom ik ongewenste inschrijvingen?

    Dat is en zal altijd wel een soort wedloop blijven. Helemaal voorkomen is meestal niet mogelijk. Maar we kunnen het de bots wel moeilijk maken. Maar ook bots worden steeds slimmer, dus vandaar de wedloop tussen deze partijen.

    Recaptcha

    Het meest simpele, maar niet altijd mooie oplossing is het gebruik maken van de zogenaamde recaptcha. Een extra vinkje laten plaatsen die bots niet kunnen plaatsen is een controle of er daadwerkelijk tussen het beeldscherm en de rugleuning zit.

    In ActiveCampaign kun je dat bij een opt-in formulier toepassen.
    Ga naar het formulier, klik op bewerken en ga dan naar velden.
    Je kunt dan bij het tabblad ‘standaard’ onderaan het veld ‘captcha’ toevoegen aan je formulier.

    Nadat je het Captcha veld heb toegevoegd aan je formulier, zie je het captcha veld in het formulier staan.

    Je formulier is nu beschermd voor bots.

    Zijn er nog andere mogelijkheden?

    Zoals aangegeven is dit de meest simpele manier, maar misschien niet zo mooi.
    Nog effectiever is het toevoegen van de captcha veld en gebruik maken van een dubbele optin.
    Dat laatste ben ik zelf geen voorstander van zoals je misschien wel weet.

    Verborgen veld

    Een andere mogelijkheid is het gebruik maken van een verborgen veld. Dat is een veld wat je toevoegt aan het formulier maar niet zichtbaar is voor je bezoekers.
    Als dit veld wordt ingevuld is het voor 99% zeker dat dit door een bot is gedaan.
    Je zou dan een automatisering kunnen maken waar bij je op basis van het wijzigen van de inhoud van dit verborgen veld het contact kan verwijderen.

    In je formulier klik je op de groene button ‘voeg een aangepast veld toe’. Kies voor verborgen veld en geef het veld de naam ‘Spam’ of iets waarmee je makkelijk kan identificeren dat het is ingevuld door een bot.

    Dan kun je of zoals ik hierboven aangaf een automatisering aanmaken die het contact gelijk verwijdert of je doet dat op basis van een selectie op het verborgen veld handmatig.

    Als je nog meer opties weet laat het dan hieronder weten.

    0 0 stem
    Article Rating
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    0 Reacties
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Ja, ik wil ook de wekelijkse Maandag ActiveCampaign Tip ontvangen

    0
    Ik ben heel benieuwd naar jouw mening, laat je een reactie achter?x
    ()
    x