Contacten uitsluiten in ActiveCampaign | Winst met ActiveCampaign
Winst met ActiveCampaign uitsluiten van contacten doe je zo

Contacten uitsluiten in ActiveCampaign

Soms heb je contacten die zich steeds inschrijven maar die jij misschien niet op een lijst wilt hebben. Laatst vroeg een klant of je een contact kunt uitsluiten. Dat kan. In deze tip leg ik je uit hoe je dat doet.
boek in 10 stappen effectieve e-mailmarketing ontmaskerd
Mijn boek helpt jou in 10 simpele stappen om jouw e-mailmarketing op orde te brengen.
Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Uitsluiten van contacten, wat is dat?

    Voorkomen dat ‘ongewenste’ contacten zich inschrijven op je nieuwsbrief of een digitale weggever is niet mogelijk. Maar op alles wat daarna gebeurt heb je wel invloed.

    Sommige ondernemers willen niet dat hun ‘concurrent’ mee kijkt. En zo zijn er meer redenen te noemen om bepaalde contacten te blokkeren.

    Door een contact uit te sluiten van lijst(en) kun je voorkomen dat het betreffende contact e-mails ontvangt vanuit een automatisering of campagne.

    Uitsluiten, hoe werkt dat?

    Contacten, lees e-mailadressen, kunnen op verschillende manieren aan de lijst met uitsluitingen worden toegevoegd:

    1. Een gebruiker van het ActiveCampaign account kan een contact handmatig toevoegen.
      Je kunt een compleet e-mailadres of een e-mailadres toevoegen die op een bepaalde manier begint of eindigt. Met deze methode wordt de status ‘Actief’ van een contact niet verwijderd en worden de abonnementen op geen enkele manier gewijzigd. Het betreffende e-mailadres ontvangt geen e-mails meer.
    2. Een contact heeft in een verzonden e-mailop de koppeling% UNSUBSCRIBELINK% & ALL geklikt.
      Wanneer een contact op deze afmelden link klikt, kun je dit zien op de pagina “Uitsluitingen beheren”. Bovendien heeft het contact de status Afgemeld voor elke lijst waarop hij is geabonneerd gekregen.
    3. Een contact heeft op de spamknop in zijn inbox geklikt om jouw e-mail als spam te markeren.
      In dit geval wordt het contact toegevoegd aan een lijst met uitsluitingen die verborgen is voor jouw account wegens compliance regulatie.Een contact die op deze manier aan de lijst met uitsluitingen wordt toegevoegd, heeft voor elke lijst een status zonder abonnement.
    4. Uitsluiten via een import.
      Het is mogelijk via een csv bestand een lijst met contacten te importeren en gelijk uit te sluiten.

    Waar vind je de lijst met uitsluitingen?

    De lijst met uitsluitingen is een onderdeel van contacten.
    Als je in de linkerbalk op contacten klikt zie je een aantal opties verschijnen. Een daarvan is “Beheers uitsluitingen”. In het Engels vind je het onder “Manage Exclusions“.

    Handmatig uitsluiten

    Door naar het scherm “Beheers uitsluitingen” te gaan kun je handmatig contacten toevoegen.
    Je kunt bij het toevoegen kiezen of je het contact voor alle lijsten uitsluit of alleen voor een bepaalde lijst. De keuze is aan jou.

    Verwijderen/wijzigen van de uitsluitings lijst

    Uiteraard kun je contacten ook verwijderen van deze lijst. 
    Dat doe je door naar de lijst te gaan en te klikken op verwijderen. Dit geldt dus alleen voor contacten die je middels punt 1, 2 of 3 zijn toegevoegd.
    Wijzigen kan ook. Je kunt middels wijzigen een aanpassingen doen in de betreffende lijsten waar je het contact voor had uitgesloten.

    Heb je nog vragen over uitsluiten of andere vragen, laat hieronder dan een bericht achter.

    0 0 stem
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    0 Reacties
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Ja, ik wil ook de wekelijkse Maandag ActiveCampaign Tip ontvangen

    0
    Ik ben heel benieuwd naar jouw mening, laat je een reactie achter?x
    ()
    x