ActiveCampaign condities aanbrengen in een e-mail

Condities. Een onderbelichte functie van ActiveCampaign maar reuze handig. Je kunt hierdoor slechts een e-mail opstellen met tekst voor verschillende segmenten.
ActiveCampaign condities toevoegen

In ActiveCampaign is het mogelijk om in e-mails condities aan te brengen.
In het maken van een e-mail maak je gebruik van de tekstblokken in de e-maileditor. Elk blok kun je een conditie (voorwaarde) meegeven.  

Conditie of voorwaarde

Wat is er nu zo handig aan een conditie of voorwaarde stellen aan een tekstblok?
Hiermee kun je in één e-mail meerdere tekstblokken maken die niet voor iedereen zichtbaar zijn.
Zo kun je een tekstblok in je e-mail plaatsen waar je een aanbieding hebt voor contacten die bijvoorbeeld Product A nog niet hebben. In de conditie van dat blok geef je aan dat het alleen getoond mag worden aan contacten die niet de tag ‘product A’ hebben.
Of bijvoorbeeld een vastblok met je agenda van komende trainingen en dan kun je dat alleen laten zien aan contacten die die trainingen nog niet gevolgd hebben.

Op deze manier kun je een e-mail heel flexibel opstellen en de juiste content aan het juiste contact laten zien.

Voordeel van condities

Doordat je kunt werken met condities hoef je niet meerdere e-mails op te stellen voor al die verschillende contacten uit verschillende segmenten.
Je maakt gewoon een e-mail en zorgt ervoor dat je verschillende tekstblokken maakt en aan de tekstblokken een conditie stelt.

Voorbeeld

In onderstaande video laat ik je zien hoe je kunt werken met condities.

Ik hoop dat deze tip weer een beetje meer inzicht geeft in het werken met ActiveCampaign. 

Als je ideeën hebt voor andere tips, laat dan een reactie hieronder achter. 

PS: deze functionaliteit is vanaf 1 september 2019 voor nieuwe gebruikers van ActiveCampaign alleen beschikbaar vanaf de Plus versie. Voor gebruikers van voor die datum is en blijft het ook beschikbaar in de Lite versie.

Delen mag altijd, gebruik dan een van de buttons hieronder.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

Laatste artikelen

Lijsten of tags?

Lijsten of tags? That is the question.
Wat zijn lijsten en wat zijn tags en hoe gebruik je ze het meest efficiënt.
Eigenlijk is er geen gouden regel, het is meer wat jij zelf het prettigste vindt werken.

Lees verder »

Split- of A/B test

Soms weet je niet wat de juiste onderwerpregel is van een e-mail. Je twijfelt welke beter is. Gelukkig heeft ActiveCampaign de optie om een zogenaamde split- of A/B test te doen.

Lees verder »

Volg op Facebook

Schrijf je onderstaand in voor de wekelijkse ActiveCampaign Maandag Tip